Główne zasady Konfrontacji pozwalają na dołączanie do waszej armii sprzymierzeńców z zaprzyjaźnionych (czytaj: połączonych wspólnymi interesami) nacji.
Zasada jest prosta: 30% punktów waszej armii może składać się z modeli innoarmijnych oraz/lub najemników (zdolność Mercenary, Stateless lub Alliance) oraz istot magicznych - Żywiołaki, Nieśmiertelni i inni. Wyjątek stanowią Familiary/Chowańce, gdyż z punktu widzenia gry są przedmiotami.
Poniżej znajdziecie zestawienie kto z kim jest sprzymierzony. Pominąłem w nim armie, które nigdy nie wyszły.
ACHERON - Alchemicy, Mid-Nor, Ofidianie, Druni (w późniejszych czasach Acheron przestał wspierać się Drunami) ALCHEMICY - Acheron, Mid-Nor, Ofidianie DRUNI - Acheron, Mid-Nor, Pożeracze MID-NOR - Acheron, Alchemicy, Druni OFIDIANIE - Acheron, Alchemicy
ALAHAN - Gryfy, Cynwalle, Sessair GRYFY - Alahan, Cynwalle, Tir-na-Bor, Sessair (ale nie Horda Murgana) CYNWALLE - Alahan, Gryfy SESSAIR - Alahan, Gryfy
DAIKINEE - Wilczarze ORKOWIE BRAN-O-KOR - Gobliny, Pożeracze ORKOWIE z BEHEMOTU - nie mają sprzymierzonych armii i nie mogą być sprzymierzeńcami. WILCZARZE - Daikinee TIR-NA-BOR - Gryfy GOBLINY - Orkowie, Pożeracze PRZYMIERZE ORŁA - Armie Przeznaczenia, Sessair (Horda Murgana) POŻERACZE - Druni, Gobliny, Orkowie
CADWALLON - nie ma sprzymierzonych armii
Cadwallon - Miasto Najemników chętnie użycza swoich wojaków do walki za cudzą sprawę (i cudze pieniądze). Każda Gildia jest traktowana jako osobna armia i każda ma swoich ulubieńców, z którymi chętnie dogada się w sprawie zaciągu. Dana armia może wybrać na czas bitwy tylko 1 gildię i musi wybrać przynajmniej jeden model, który do niej przynależy. Pozostałe modele mogą wywodzić się również z szeregów cadwallońskiej milicji.
GILDIA ARCHITEKTÓW - Cynwalle, Gryfy, Alahan, Tir-na-Bor GILDIA OSTRZY - Każda armia GILDIA PRZEWOŹNIKÓW - Każda armia GILDIA ZŁOTNIKÓW - Acheron, Alchemicy, Gobliny, Gryfy, Alahan, Tir-na-Bor, Wilczarze (Wyjąca Sfora), Ofidianie GILDIA LICHWIARZY - Armie Ciemności GILDIA ZŁODZIEI - Acheron, Alchemicy, Pożeracze, Gobliny, Alahan, Tir-na-Bor, Ofidianie GILDIA WRÓŻBITÓW - Cynwalle, Gobliny, Gryfy, Alahan, Tir-na-Bor
Kursywą zaznaczyłem armie, które wyszły po ustaleniu powyższego zestawienia i nie mogły być na niej uwzględnione.
ZASTRZEŻENIE: - Armie turniejowe nie mogą mieć sprzymierzeńców. - Zwyczajowo nie dołącza się więcej niż jednej armii sprzymierzonej.
Wyjątkiem od tych zasad/ograniczeń są istoty magiczne. Można je dołączać ekstra, gdyż nie są armią jako taką.
|