antchuck - 2012-12-08 03:08:07

Mam za sobą pierwszą grę na WW w Maszynę Wojenną i jako jeszcze początkujący nie ustrzegłem się błędów.
Jarv, będący moim przeciwnikiem tego wieczoru również miał wątpliwości co do zasad i ich interpretacji.
W wyniku analizy tych, które jeszcze pamiętam, już po grze i na spokojnie chciałem je uściślić celem uniknięcia błędów w przyszłości.

1) Czy można zamienić kolejność ruchu i akcji?
Myśleliśmy, że można, ale źle myśleliśmy =P

2) Czy poszczególni żołnierze w jednej jednostce mogą korzystać z różnych typów ataków (ranged/melee)?
Mogą.
Zamieszanie wprowadziła też koncepcja rozkazów. Żołdak nie musi otrzymać rozkazu, żeby wykonać pełny ruch (full advance) i atak. Musi go jednak otrzymać, żeby biec lub szarżować.

3) Mage Hunter Strike Force - ta jednostka ma zdolność Arcane Assassin, która ignoruje bonus do ARM i DEF z niezużytego fokusu oraz ZAKLĘĆ. (Kreoss padł by szybciej =( ). Jednostka miała również oficera, który dawał jej zdolność ignorowania LOSu przy ataku dystansowym. Zdolnosć ta nie jest tracona, gdy oficer ginie.

4) W momencie gdy liczebność moich Cineratorów spadła z 3 do 2 wykonałem command check. Ten test powinno się wykonać jeśli jednostka straciła co najmniej połowę stanu z początku tury, a nie z początku gry. (reguła Massive Casualties). I powinien być tylko jeden taki test na turę na jednostkę.

5) Znaczniki w misji Killing Field powinny mieć średnicę 50 mm. Żeby je zająć trzeba na nich stanąć, nie być w promieniu 3 cali =P. Pomerdało mi się z jakimś scenariuszem własnym zawidzianym na Youtubie.

www.grhfront.pun.pl www.psywojny.pun.pl www.dadex.pun.pl www.joshgroban.pun.pl www.narutots.pun.pl