Zielarz - 2012-08-23 09:54:10

Garść szczegółowych zasad, których nie używamy, a po pojawieniu się w 3 edycji zmieniły rozgrywkę i wypada sie im poprzyglądać.

Pierwsza rzesz, która zmieniła się poważnie to Field of Fire dział. Wiadomo, że teraz prowadzi się Line of Sight z dowolnego miejsca podstawki, co oznacza, że działa mogą strzelać sobie same przez plecy jako rifle teamy (nie obracamy ich na cel).

Poważnie zmienił się GUN TANK. Deklarujemy przed strzelaniem i wtedy wszystkie trafienia plutonu podlegają tej zasadzie, a nie wybrane.

Działa Immobile mogą obracać się w miejscu wokół własnego środka w fazie ruchu, o ile pozwala im na to teren.

Priority w strzelaniu automatycznie wyjmuje największy firepower spośród trafień.

Jest priority w walce wręcz.

Normalny moździerz może strzelać directem ponad kolegami na minimalnym zasięgu 8 cali.

Rozdzielamy możliwie równo trafienia z różnymi firepowerami (bez Gun Tanka nie można Jumbo wziąć na klatę kilku trafień np. z Fireflaja).

Jeśli wygraliśmy Close Combat z pojazdami przez zbailowanie wszystkich, nie zabijamy ich automatycznie. Musimy zostać w 2" w Consolidation Move, inaczej nic im się nie stanie!

Działa giną z automatu, jeśli nie zdadzą testu na Kontratak w walce wręcz.

Czołgi mogą przejeżdżać przez wrogie czołgi o ile nie skończą na nich ruchu i nie wpakują się w 2" od piechoty i dział.

Wraki pojazdów są slow going i nie zmuszają do żadnych rzutów.

Smoke marker ma 2" w każdym kierunku, także na wysokość (!)

Smoke ammunition trafia w co chcemy (!)

Wszystkie artylerie z 6-8 teamami mogą strzelić jeden placek z przerzutami albo dwa obok siebie bez.

Brytyjski mike-target działa na brytyjski pluton artyleryjski ze staff teamem niezależnie od ilości dział (!)

Czołg zaskoczony przez piechotę w ogóle nie wypala defensive fire.

Działo z rof2 lub więcej może w walce wręcz strzelić do czołgu (normalny skill test) wymuszając save przeciw wartości bocznego pancerza (aletrafienie jest liczone od przodu!)

Można rozpakować pluton artyleryjski z transportu i strzelić plackiem w tej samej turze.

Zniszczony unarmoured transport pinuje pluton i bezpowrotnie usuwa ze stołu wszystkie transporty tego typu z plutonu (!)

Zniszczenie armoured transportu nie pinuje pasażerów, którzy przeżyli, o ile nie zabiła go artyleria plackiem.

Wystarczy?!

www.superjunior.pun.pl www.freciochy.pun.pl www.saas.pun.pl www.geodezja2006ns.pun.pl www.harrypotter2.pun.pl