suzan - 2010-10-09 16:55:30

Mechanika gry wyróżnia się od innych systemów zastosowanie talii kart w miejsce kostek. Każdy z graczy posiada własną 4-kolorową talię z dwoma jockerami. Może to być standardowa talia dostępna w każdym kiosku, lub talia zakupiona u producenta gry. Grając używasz kart w sposób losowy (ciągniesz kartę i jej wartość dodajesz do atrybutu) lub oszukujesz. Oszukiwanie polega na zagrywaniu kart z ręki w miejsce wylosowanej lub też jako dodatkowej karty do tej wylosowanej (tylko Masterze, czyli odpowiednik Castera w Warmachine).

Do rozgrywki oprócz talii potrzebny jest zestaw modeli. Przy grach małych (na 25 SS - soulstones) wystarczy pudełko podstawowe uzupełnione o 1-2 modeli. Warto tutaj zaznaczyć, że punkty niewykorzystane do budowy drużyny można potem wykorzystać do oszukiwania w kartach.. :)

Budując drużynę wybieramy MASTERa, czyli osobę która może posługiwać się SS. Koszt mastera jest zerowy i jednocześnie wprowadza on dodatkowe SS do puli, która jest limitem gry, np. 25 SS to umówiony limit gry a wybrany przeze mnie Master dodaje 3 SS bonusu (analogicznie jak obecnie w Warmachine). Pozostałem modele posiadają koszt od 2 do... na razie najdroższy model to 13 SS (spójrz tutaj. W budowie drużyny należy wziąć pod uwagę wzajemne powiązania między modelami, a jest ich całkiem sporo (kolejna analogia do Warmachine). Można wybierać modele z własnej frakcji oraz z najemników (tutaj Outcast). Niejednokrotnie Masterzy pozwalają brać modele z dowolnej frakcji o ile posiadają odpowiednią cechę, np. UNDEAD, SPIRIT, itp.

Jak już pisałem w grze wszelkie rzuty wykonuje się poprzez pociągnięcie karty. Czasem ciągnie się więcej kart (maksymalnie do 3) i wybiera się odpowiednio największy lub najmniejszy. Osobną klasę stanowią jockery. Czerwony... automatyczny sukces, lub wartość 14 dla karty. Czarny... cóż, czarny to zawsze porażka :)

Grę rozgrywa się w turach. Każdą turę zaczynamy od potasowania kart i dobrania ręki do limitu (standardowo 6 kart). Potem gramy figurkami na przemian w kolejności ustalonej poprzez "rzut" na inicjatywę. Na koniec tury odrzucamy z ręki karty, które Nam się nie przydadzą i... tasujemy talię. I tak w kółko do.. realizacji celu rozgrywki.

Skrót zasad gry dostępny jest w formie:


  1. krókiej, wystarczającej
  2. pełnej, dla tych co się wciągną

Przy okazji polecam tabletopgeeks.com jako miejsce, gdzie można znaleźć wszystko do MALIFAUX.

(...CDN...)

www.lingwistyka.pun.pl www.aoc.pun.pl www.hkh.pun.pl www.bud09.pun.pl www.shinobi-history.pun.pl